ALGEMENE VOORWAARDEN POEDERCOATING KEMPEN BV

Alle overeenkomsten tussen Poedercoating Kempen BV en de klant gebeuren uitsluitend met toepassing van onderhavige algemene voorwaarden.

 

  1. Onze offertes zijn 30 dagen geldig.

Onze offertes en bestekken vermelden steeds de op dat ogenblik geldende prijzen voor materialen en lonen. Wij behouden ons het recht voor om prijzen op evenredige wijze aan te passen aan stijgingen van marktprijzen van materialen en lonen, verhogingen van taxen en dergelijke meer.

Als de offerte gebeurt op basis van door de klant opgegeven metingen, is geen verhaal op de aannemer mogelijk voor gebreken veroorzaakt door foute of onduidelijke meetgegevens die de klant heeft bezorgd.

Transportkosten zijn ten laste van de klant, onder voorbehoud van andersluidende overeenkomst.

 

  1. Gedane bestellingen kunnen nooit worden geannuleerd.

 

  1. Levertermijnen zijn steeds indicatief en nooit bindend. Een overschrijding van leveringstermijn kan geen aanleiding geven tot schadevergoeding aan de klant.

 

  1. Wij behouden ons het recht voor om de overeenkomst van rechtswege als beëindigd te beschouwen ten laste de klant in de volgende gevallen:
  • Faillissement, kennelijk onvermogen of elke vorm van verandering van de juridische toestand van de klant.
  • Overmacht, staking, lock-out, lock-down, … of andere situaties waardoor wij niet in de mogelijkheid zijn de overeenkomst uit te voeren. De uitvoering van de overeenkomst kan desgevallend ook door ons geschorst worden.
  • Bij wanprestatie van de klant waaraan niet wordt verholpen binnen de zeven dagen na ingebrekestelling.

 

  1. Onze facturen zijn betaalbaar te Mol. Bij gebreke aan tijdige betaling is van rechtswege en zonder ingebrekestelling een intrest verschuldigd volgens de Wet dd. 2.8.2002 Betalingsachterstand Handelstransacties en ook een forfaitaire vergoeding van 10% met een minimum van 100,00 €.

 

  1. Materialen die gemonteerd worden afgeleverd, worden verondersteld in gemonteerde toestand te moeten worden behandeld.

De klant dient voorafgaandelijk schriftelijk te melden of vrij bewegen van hengsels, getapte draad en dergelijke na behandeling gewenst is. Desgevallend zullen desbetreffende extra werken in rekening gebracht worden.

Alle door de klant binnen gebrachte te behandelen materialen moeten proper, vetvrij, vrij van lasnaden, spatten en dergelijke zijn. Als de materialen niet behandel klaar zouden zijn, vallen eventuele voorbehandelingen ten laste van de klant.

 

Als er geen ophanggaten zijn voorzien en het ophangen van de onderdelen niet mogelijk is zonder ophanggaten kunnen wij niet verantwoordelijk worden gesteld voor de plaats van de door ons aangebrachte ophanggaten. Elke desgevallende meer kost wordt op de klant verhaald. De klant is verantwoordelijk voor schade die wij kunnen lijden door het ontbreken van de noodzakelijke gaten.

Niet te lakken delen moeten schriftelijk meegedeeld worden door de klant .

Alle onderdelen dienen volledig afgelast te zijn door de klant, niet afgelast delen, spleten en kieren of gaten kunnen corrosie veroorzaken waar wij niet voor verantwoordelijk zijn.

Spleten en kieren moeten door de klant afgekit worden om corrosie te voorkomen.

Ingelaste platen welke niet volledig afgelast zijn of afgekit worden moeten een speling hebben van minimum 4 mm, dit om degelijk te kunnen behandelen.

De binnengebrachte materialen mogen geen scherpe randen of kanten bevatten, alle scherpe randen/ kanten moeten door de klant afgerond zijn. Indien de binnengebrachte materialen scherpe randen of kanten vertonen zijn wij niet verantwoordelijk voor corrosie daar wij op deze randen/kanten niet voldoende laagdikte kunnen bekomen.

Bij afgifte van de goederen dient de klant schriftelijk de gewenste kleur en RAL-nummer te bevestigen. Bij gebreke hieraan is geen betwisting over de kleur mogelijk.

Als de klant bij afgifte van de goederen geen stukkenlijst bezorgt met vermelding van alle specifieke stukken, zijn wij niet verantwoordelijk voor desgevallende ontbrekende stukken.welke wij verloren doen of bij een andere klant terecht komen.

 

Klachten dienen te gebeuren binnen de vijf dagen na levering aan de klant. De grote van de klacht kan nooit het factuurbedrag overschrijden, ook zijn wij niet verantwoordelijk voor gevolgschade.

Levering aan de klant gebeurt in de gebouwen van Poedercoating Kempen BV tenzij anders overeengekomen.

Wij zijn niet verantwoordelijk voor:

  • Contactsporen of beschadigingen veroorzaakt door het ophangsysteem of laadsysteem
  • Volgelopen draadgedeelten of scharnieren
  • Vervormingen
  • Beschadigingen van de behandelde onderdelen ten gevolge van verwerking, montage of demontage van de onderdelen.
  • Vervormingen, plooiingen, veranderingen van mechanische eigenschappen, breuken ten gevolge van de behandeling.
  • Schade ten gevolge van transport
  • Schade die optreedt na aflevering aan de klant. De klant dient de materialen bij afhaling in onze werkplaats te controleren op beschadigingen, kleurjuistheid en andere gebreken.

 

  1. Indien de klant reeds gelakt onderdelen door ons laat overlakken geven wij geen enkele vorm van garantie op hechting van ons lakwerk als op esthetische afwerking of eender wat.
  2. Wij raden steeds 2 laags lakken aan om een mooie esthetisch afwerking te bekomen, bij gemetalliseerde onderdelen is er kans op ontgassing en/of op termijn onthechting van de laklaag bij 1 laags lakken. Tevens voldoet 1 laags poederlakken niet aan de te verwachten corrosieweerstand. Voor deze gebreken dragen wij geen enkele verantwoordelijkheid.

 

Op alle overeenkomsten is Belgisch recht van toepassing en bij betwistingen zijn uitsluitend de Rechtbanken